петак, 28. децембар 2007.

TRIDESET SEDMO PISMO

Dragi moj Antonio, Sinoć sam vam napisao i poslao pismo sa tekstom A. Bretona konstatujući na kraju da se te i takve stvari dešavaju mnogim ljudima, kad jutros! Pijemo kafu moja žena i ja, ona mi priča o jednoj svojoj učenici koja je za maturski rad odabrala temu...etc...etc...kad zazvoni telefon. Uzima slušalicu i posle nekoliko sekundi me pogleda širom otvorenih očiju. Počinje da govori, odgovara osobi sa druge strane i ja na osnovu njenih rečenica shvatam da se radi o majci učenice o kojoj mi je pričala pre telefonskog poziva. Pominje se maturski rad, odnosno tema, koja zbog zahteva profesorke kod koje bi se rad "branio", mora biti promenjena... Kada je spustila slušalicu, podbočila se i rekla mi : "Jesi li ti čuo i video ovo?!" Sve što se događa, događa se u JEDNOM CELOM ma koliko ono bilo beskrajno veliko. Svaka tačka/događaj iz tog CELOG, jednaka je svojim bazičnim atributima i parametrima samom CELOM, te tako ono što se vama dogodilo, može biti da se dogodilo ili događa meni ili nekom drugom na bilo kojem kraju sveta i u bilo koje vreme a vi/ja/on/oni mislite/mislimo da se dogodilo samo vama, čak s punim pravom, jer je postalo deo vas, čini vam se od kada znate za sebe. Da li je moguće da u ovom trenutku ja i neka ili čak neke osobe, mislimo istu misao? Tvrdim da je to sasvim verovatno! Skloni smo da tako šta proglašavamo koincidencijama. Koincidencije evidentno postoje, evo jednog primera : Na vest da je umro Volt Dizni nacrtao sam za jedan časopis (reagovao sam istog časa) Miki Mausa kome iz oka klizi suza. Sutradan sam otišao do urednika i pokazao mu svoj predlog za naslovnu stranu. Oduševio se i taman kada je hteo da ga da u štampu, kurir je doneo gomilu naših i stranih novina i časopisa i stavio na urednikov sto. Na samom vrhu se našao Paris Match čija je naslovna strana izgledala isto kao ono što sam ja nacrtao! To je koincidencija, izazvana globalnom vešću/događajem i "naterivanjem" ljudi da u datom trenutku o istoj stvari, isto ili slično misle. Ali ovo o čemu govorimo nisu koincidencije, to je sveprisutnost svega u svakom trenutku! Sarkastično ali u osnovi tačno, Volter kroz usta "Velikog nemačkog filosofa Panglosa" veli : "Svi događaji su povezani jedan s drugim u ovom najboljem mogućem svetu." Dobri moj Antonio, baš imate strpljenja sa mnom. Ostajte mi zdravo i dobro, vaš M. P.

Нема коментара: