недеља, 23. децембар 2007.

TRIDESET ČETVRTO PISMO

Dragi Antonio, Poštovanje koje osećate prema meni, kažete uvećalo se ako je to moguće, nakon poslednjeg pisma. Hvala vam, to me zaista raduje. Nisam se trudio da ulepšavam stvari niti da ih prikazujem povoljno po mene. Napisao sam vam tačno kako je bilo, opisao sebe i svoja osećanja ONDA koliko god sam mogao objektivnije, sebe sadašnjeg i svoje stavove DANAS i odnos između njih. Nisam od onih koji se "posipaju pepelom", moj život i sve što se u njemu dešavalo, je moj život! Nikakvim "šminkanjem" i prekrajanjem, skrivanjem i zataškavanjem činjenica iz mog života, ja ne bih bio ni bolji ni gori od onoga što sam i šta sam. Svakog dana samo svedoci prekrajanja i retuširanja individualnih i opšte Istorije. Države, društva, pojedinci brišu čitava poglavlja, odigrane događaje, sve što bi na bilo koji način moglo da pokvari sliku koju danas stvaraju o sebi. Ne, nisam od tih! naravno da bih i ja voleo da mnoge stvari nisam uradio, mnoge rečenice nisam izgovorio, mnoge stavove nisam podržao ili verovao u njih ali su one utkane u moj život i ja ne želim i ne mogu pobeći od toga. Setite se fotografija kineskih moćnika iz doba Mao Ce Tunga. Kako je koji silazio sa političke scene, fotografije su retuširane, lica su nestajala, Politbiro se smanivao tako da je na kraju pored Mao Ce Tunga ostalo tri ili četiri osobe. Posle njegove smrti nastavilo se sa uklanjanjem fotografija "četvoročlane bande" i tako unedogled. To se ili bar slične stvari događalo i sada događa u mojoj zemlji. Bivši komunisti postaju krajnji desničari, neki dopiru čak do fašističkih ideja a narod se ponaša kao da je "jutros" rođen, hronično pati od amnezije! Mora se ostati svoj po svaku cenu! Evo odličnog primera, MONGOLSKA ŽRTVENICA Viktora Segalena iz skupine "Stela prema Zapadu" : Ovde smo ga živog uhvatili, Kako se dobro borio, Ponudismo mu uslugu : Više je voleo da služi svog kneza u smrti. Odsekli smo mu kolena : Mahao je rukama da bi dokazao svoju revnost. Odsekli smo mu ruke : urlao je od odanosti Njemu. Rasekli smo mu usta Od jednog uha do drugog : Načinio je znak očima, Da i dalje ostaje veran. Ne vadimo mu oči kao kukavici, već odsecajući njegovu glavu s poštovanjem, levajmo piće hrabrih i ovu žrtvenicu : Kad se ponovo rodiš, Čen Huo Čang, Učini nam čast i rodi se među nama. Eto "mog Starca" opet! Nestrpljivo očekujem vaše pismo, M. P.

Нема коментара: