среда, 7. новембар 2007.

ČETRNAESTO PISMO

ČETRNAESTO PISMO

Heraklit Mračni je rekao : “Znati mnogo stvari ne znači biti mudar“.

Asocijacija na prethodno! „Čovek koji sve zna, preispoljna je budala i glupak.“

Iako nisam 100% siguran, čini mi se da su to reči Česlava Miloša!?

Gospodine Antonio, celog svog života se trudim da saznam što više mogu.

Naravno ne pretendujem da sam mudar ali posedujem konstantnu radoznalost

koja sa godinama ne slabi, naprotiv! Pre dve godine prisustvovao sam perfor-

mansu jedne Grčke umetnice. Rekla je nama prisutnima da je ona dobra vila i da

će svakom ispuniti po jednu želju. Svako od nas je morao da na parčetu papira

napiše tu svoju želju. Ja sam napisao : “Želim da do kraja života ostanem radoznao.“

I to vrlo iskreno, bez razmišljanja.

Često mi kažu: “Šta ćeš s tim, ponećeš ga u grob?“ Kako god bilo, ja ne mogu

niti želim da suzbijam svoju želju za novim saznanjima.

Život sa svojim svakodnevnim praktičnim, pragmatičnim i neodložnim obavezama

me delimično ograničava i sputava u nastojanjima da još više saznam i naučim

ali mu se ja za sada sasvim uspešno opirem. Znam da me razumete.

Vratiću se na reči Česlava Miloša. Sigurno ste i vi u svom životu sretali mnogo ljudi koji, ma o čemu bila reč, odmah imaju spreman odgovor!

I to „pouzdan“, “jedini tačan“, “do srži ispravan!“

Gospodine Tabuki, ne bih voleo da me svrstate u tu grupu ljudi, jer ja svoje znanje ne koristim na

taj i takav način! Ja učim i saznajem sebe radi!

Ciceron u Montenjovim OGLEDIMA kaže : “Zar tvoje znanje nije ništa ako drugi na zna da ti imaš znanja?“

Ali se takođe držim one Malroove : “Nije mi važno ono što je samo meni važno.“

Možda je najbolja ona Zaratrustrina/Ničeova : „Moj se duh ne želi kretati utabanim stazama.“

Sve najbolje vam želim u životu i radu, M.P.

Нема коментара: