понедељак, 14. април 2008.

8.

Igramo Miko Petrović i ja Sans s Izabelom od Espanje. Ferdinand ni toči vino iz Malage i malo malo pa pita :"Jeste li ogladnjeli ljuđi ?" "Neka te sad, velimo mi, pušti ne da igramo jadan !" Umiri se Ferdinand i sjede iza Mika Petrovića, tobož da prati igru . U jedan mah, taman dobih ručni Betl ka da mi ga je sami dobri Bog posla, ulježe nekakvo slušče, pokloni se i reče Izabeli :"Vaše Veličanstvo, doša je Kristofor Kolumbo, veli da ima zakazano ."Mene dođe zlo kad viđeh Izabelu đe spušta karte ! I Ferdinadu ne bi milo: "Nemojte prekidat, imate kad s tijem Kolumbom, to je nečesovi kokošar, čuja sam nešto о Kolumbovom jajetu..." "Uvedi ga", reče Izabela. Mene se okrenu u stomak, do dana današnjeg ne mogu prežalit oni Betl !

Uvedoše Kolumba, nesoja, oca mu očinjega ! Pokloni se on Izabeli i Ferdinandu а nama klimnu glavom. Zatapša rukama Izabela i dok dlanom o dlan, uljegoše sluge noseći na zlatnijem pjatima silu ića i pića. Sjedosmo za sofru, jesmo, pismo, i kad šćasmo opet da popijemo, kinu Miko Petrović. Kinu ka da grom u Lovćen udari! "Nazdravlje", povikasmo Izabela, Ferdinand i ja a oni Kolumbo ustade od sofre i gledajući Izabelu, pokaza prstom, za malo mu ga ne osjekoh, put Mika Petrovića : "Vaše Veličanstvo, za ovo je jedini lijek indijski čaj s biberom a pošto je Zemlja okrugla, molim Ve da mi date tri broda pa ću poć na Zapad i pronać novi kraći put za Indiju i proslavit i Vas i Espanju!

Ferdinand se grohotom nasmija : "Okrugla veliš ?" Izabela se dvoumljaše, ja pogledah Mika Petrovića. Raščešlja brke Miko Petrović: "Zemlja jes okrugla to ne moraš dokaživat а što se tiče Indije na Zapad, tu ćeš se grdno iznenadit. Okrenu se Izabeli : Daj mu tri broda ali ih mora nazvat Santa Marija, Ninja i Pinta, neka ga, nek ide, proslaviće i tebe isebe. Otkriće Ameriku i kakve je tvrde glave, nazvaće je Indija a amerikance Indijancima.

Prelomi Izabela, dade mu brodove i bi što bi !

Нема коментара: